سمینار آموزشی قوانین تامین اجتماعی دوشنبه 2 آذر 94 با حضور صادق زاده کارشناس واحد درآمد سازمان تأمین اجتماعی شهرستان ملایر برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق همدان، صادق زاده با تأکید بر "ارسال به موقع لیست بیمه توسط کارفرمایان" خاطرنشان ساخت "کلیه کارفرمایان که کارگر یا کارمند مشمول قانون تأمیناجتماعی در استخدام یا اختیار دارند، صرفنظر از نوع قرارداد کار، ترتیب استخدام و نحوه پرداخت مزد یا حقوق موظف هستند صورت مزد، فوقالعاده شغل و مزایای نقدی کارکنان خود را تا آخرین روز ماه بعد (این مهلت درخصوص کارگاههای مشمول قانون معافیت از پرداخت حقبیمه سهم کارفرما تا آخرین روز 2 ماه بعد است) به شعب سازمان تأمیناجتماعی ارسال نمایند."
به گفته این کارشناس تأمین اجتماعی "براساس آییننامه اجرایی قانون یادشده، نام و نامخانوادگی کارفرما (درصورتی که کارگاه به صورت حقوقی اداره میشود، نام و مشخصات شرکت و مدیرعامل)، نام و نشانی دقیق کارگاه، نام ماه و تعیین روزهای کارکرد و حقوقی که برای آن مدت تهیه شده است، نام و نام خانوادگی بیمهشده به طور کامل و منطبق با شناسنامه، شماره بیمه ، مبلغ حقبیمه، سهم بیمهشده و سهم کارفرما و مجموع آن و درصورتیکه بیمهشده در استراحت پزشکی باشد، درج ایام بیماری در ستون ملاحظات صورت مزد و حقوق، اطلاعاتی است که برای پرداخت حقبیمه در لیست باید ذکر شود."
وی با اشاره به اینکه "درخصوص کارگاههای جدید که تاکنون نسبت به تشکیل پرونده مطالباتی در شعبه تأمیناجتماعی محدوده فعالیت خود اقدام نکردهاند، نظر به اینکه تنظیم لیست (صورت مزد یا حقوق) بیمهشدگان مستلزم شناسایی کامل کارگاه و کارگران شاغل در کارگاه و تعیین شماره مخصوص کارگاه و بیمهشدگان است" تأکید کرد"کارفرمایان کارگاههایی که مشمول قانون تأمیناجتماعی قرار میگیرند، باید حداکثر ظرف مدت 15 روز پس از تاریخ شمول به سازمان مراجعه و مشخصات کارگاه و کارگران خود را باتوجه به فرمهایی که در اختیار آنان قرار میگیرد، تکمیل و به واحدهای مربوطه در شعبه تأمیناجتماعی تسلیم کنند."
صادق زاده در پایان گفت "لازم به ذکر است باعنایت به فراهم شدن تسهیلات کافی و لازم جهت کارفرمایان در ارسال لیست و حقبیمه ماهیانه کارگران شاغل، هریک از کارفرمایان مشمول قانون تأمیناجتماعی میتوانند با هماهنگی شعبه مربوطه نسبت به ارسال لیست و حقبیمه ماهیانه به صورت اینترنتی اقدام نمایند."